Menu
Dzisiaj jest: 19 Kwiecień 2024    |    Imieniny obchodzą: Adolf, Leon, Tymon

Gimnazjum w Trześniowie. Wycieczka do Warszawy.

fot.Diana Wiśniewska, Marek Kurcoń fot.Diana Wiśniewska, Marek Kurcoń

Każdego roku nasza szkoła organizuje wycieczki w różne miejsca. W tym roku szkolnym postanowiliśmy wyjechać do Warszawy. Grupa liczyła 48 uczniów i 4 opiekunów. Byli to uczniowie gimnazjum w Trześniowie i czworo z szóstej klasy szkoły podstawowej.

15 czerwca o godzinie 4:00 wyruszyliśmy z parkingu szkolnego. Podróż przebiegała bez komplikacji. Do Warszawy dotarliśmy o godzinie 11:30. Pierwszym punktem były Powązki Wojskowe, po których oprowadzał nas Pan Zygmunt Prugar-Ketling - syn patrona Szkoły Podstawowej w Trześniowie gen. Bronisława Prugara-Ketlinga. W drodze na grób generała zatrzymaliśmy się przy mogiłach harcerzy z Szarych Szeregów: Rudego, Alka i Zośki. Na grobie patrona postawiliśmy kwiaty i zapaliliśmy znicz. Następnie szliśmy Aleją Zasłużonych w kierunku pomnika Pamięci Ofiar Katastrofy Smoleńskiej. W tym miejscu rozstaliśmy się z Panem Zygmuntem, zapraszając go do naszej szkoły na 23 czerwca. O godzinie 14:00 zaczęliśmy zwiedzać Muzeum Wojska Polskiego. W muzeum oglądaliśmy eksponaty wojskowe typu samoloty, czołgi, armaty, które znajdowały się na placu. Wewnątrz podziwialiśmy historię wojska od czasów pierwszych królów.

O 15:30 spotkaliśmy się z Panią przewodnik, z którą pojechaliśmy na Żoliborz do kościoła pw. św. Stanisława Kostki, na grób bł. ks. Jerzego Popiełuszki oraz  do jego muzem.

O godzinie 17:00 udaliśmy się na zasłużony obiad. Zmęczeni, utrudzeni, spragnieni odpoczynku przybyliśmy do schroniska o godzinie 19:00. Cisza nocna była nakazana o 23:00, ale jak to na wycieczce bywa, dokazywaliśmy dość długo.

Następnego dnia o godzinie 7:00 mieliśmy śniadanie, po którym udaliśmy się na zwiedzanie Pałacu Kultury i Nauki. Z 30 piętra podziwialiśmy panoramę Warszawy.

Kolejnym punktem zwiedzania były Stare Powązki. Pani przewodnik ciekawie przedstawiała sylwetki zasłużonych Polaków z różnych dziedzin; artystów, pisarzy, poetów.
Po Powązkach przyjechaliśmy na Stare Miasto. Zachwyciły nas stare kamieniczki, katedra i Zamek Królewski. Ta część miasta była najbardziej zniszczona podczas II wojny światowej i jest najwierniejszą kopią przedwojennej Warszawy. Pani przewodnik zaprowadziła nas jeszcze do pomnika Małego Powstańca, który jest symbolem dzieci łączników walczącej Warszawy.

Naszym kolejnym celem były Łazienki. Niestety nie udało nam się zwiedzić Pałacu na Wodzie, który jest w remoncie. Spacerowaliśmy po parku łazienkowskim, karmiąc wiewiórki orzechami. Duże wrażenie zrobił na nas teatr w Starej Pomarańczarni. Po obiadokolacji udaliśmy się do schroniska Jazz-Pol.

Wtorek rozpoczęliśmy od obejrzenia zmiany warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza na Placu Piłsudskiego.

O godzinie 10:40 weszliśmy do Sejmu, po którym oprowadzała nas pani z Wszechnicy Sejmowej.

W drodze do Centrum Kopernika obejrzeliśmy ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Z punktu widokowego obserwowaliśmy panoramę Warszawy i ważniejsze obiekty. W Centrum spędziliśmy dwie godziny, mając możliwość eksperymentowania w różnych dziedzinach. Okazało się, że brakło nam czasu, aby być przy każdym punkcie.

Następnie metrem pomknęliśmy z Centrum do Wilanowskiej. W Wilanowie spacerowaliśmy po parku, podziwiając piękną roślinność. Nie udało nam się płynąć gondolą, by dokładniej zwiedzić park.

W restauracji Wilanów zjedliśmy przepyszny obiad, składający się z zupy jarzynowej i filetu drobiowego.

Ostatnią noc spędziliśmy w schronisku Syrenka, które znajduje się w centrum miasta przy ulicy Karolkowej.

W środę rozpoczęliśmy dzień od zwiedzania Muzeum Powstania Warszawskiego, które robi wrażenie ze względu na autentyczność: broń, zdjęcia, dokumenty, pojazdy, odgłosy, rozmowy telefoniczne z uczestnikami powstania, bunkier, imitacja kanału.
Nastrój powagi został zakłócony pomyślnymi wiadomościami o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

Przedostatnim punktem programu był Pałac w Wilanowie, który zrobił na nas największe wrażenie. Zachował się w oryginalnym stanie, gdyż został nietknięty podczas wojny.

Ostatnim obiektem był Stadion Narodowy. Siedząc na trybunach, żałowaliśmy, że nie jesteśmy w roli kibiców.

O godzinie 16:00 opuściliśmy stolicę. Na miejsce dotarliśmy około godziny 24:00.

Wycieczkę zaliczamy do udanej. Pozostały niezapomniane wrażenia i  wspomnienia. Zrobiliśmy mnóstwo zdjęć i filmików.

Organizator wycieczki: Krystyna Wojtoń; grupa sprawozdawcza:  Jowita Głąb, Aldona Kozioł, Martyna Krowiak, Katarzyna Prugar, Katarzyna Rymar, Diana Wiśniewska, Kamila Wojtowicz; fotorelacja: Diana Wiśniewska, Marek Kurcoń