Menu
Dzisiaj jest: 25 Kwiecień 2024    |    Imieniny obchodzą: Marek, Jarosław, Wasyl

Wakacyjne wspomnienia uczniów z Turzego Pola

fot. Zuzanna Konieczna fot. Zuzanna Konieczna

Już po raz kolejny dzieci z Zespołu Szkół w Turzym Polu zostały zaproszone przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli na letni wypoczynek. Szesnastoosobowa grupa uczniów wraz z dwojgiem opiekunów odpoczywała w Ośrodku Szkoleniowym w Goławicach.

23 lipca około godziny 7:00 wyruszyliśmy w podróż autobusem do Goławic. Od samego rana świeciło słońce i zapowiadał się bardzo upalny dzień. W czasie podróży nie brakowało uśmiechu na twarzy. Na miejsce dotarliśmy około godziny 16:00, gdzie czekał już kierownik ośrodka Pan Janusz Smulski. Przywitał nas bardzo gorąco, następnie w recepcji każdy otrzymał klucz i udał się do pokoju. Kiedy weszliśmy do pomieszczeń wszyscy byli mile zaskoczeni wyposażeniem czasowego zakwaterowania. Na pierwszym piętrze znajdowały się pokoje dwuosobowe, które zajęła połowa uczestników, a piętro wyżej czteroosobowe z balkonem, z którego rozpościerał się piękny widok. W każdym z nich znajdowała się łazienka, telewizor, szafa oraz lodówka. Po chwili odpoczynku i rozpakowaniu bagaży udaliśmy na obfitą kolacje. Po posiłku zwiedzaliśmy tereny ośrodka; atrakcji było bardzo dużo, między innym kort tenisowy czy basen. Okazało się, że nie jesteśmy jedyną grupą. Na letni wypoczynek przyjechali również uczniowie z Ukrainy. Szybko nawiązaliśmy z nimi kontakt gdyż bardzo dobrze mówili po polsku. Wspólnie urządzaliśmy rozmaite rozrywki, m.in. zawody pływackie oraz rozgrywki w siatkówkę i koszykówkę. Do naszej dyspozycji były również rowery, którymi można było poruszać się po specjalnie przygotowanych ścieżkach oraz plac zabaw. Dużo czasy spędzaliśmy w sali rekreacyjnej grając w piłkarzyki i bilard, a także urządzaliśmy dyskoteki. Jedną z głównych atrakcji była wycieczka do Częstochowy i zwiedzanie Jasnej Góry. Byliśmy także w Twierdzy Modlin, aby zobaczyć i dowiedzieć się o historii tego miejsca. Organizatorzy i sponsorzy wypoczynku w Goławicach zapewnili nam jeszcze jedną wycieczkę – zwiedzanie stolicy. Tam mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik oraz Warszawską Starówkę, gdzie zostaliśmy zaproszenia na pyszne lody ufundowane przez panią Basię.

Niewątpliwym zaskoczeniem dla nas, było pojawienie się w ośrodku Pani Dyrektor Bożeny Anyszewskiej, która przyjechała „sprawdzić” jak sprawują się jej podopieczni. Sądzimy jednak, że powodem jej pojawienia się na miejscu, była tęsknota za nami, o czym świadczył gorący „przytulaniec” na powitanie każdego z osobna.

Wakacyjne dni mijały bardzo szybko, aż nadszedł czas pożegnania. Nasza grupa przygotowała przedstawienie, również Ukraina dodała coś od siebie i pokazała, czego nauczyła się w naszym kraju. Wieczorem p.kierownik zorganizował pożegnalne ognisko. Po kilku godzinach dobrej zabawy pojawił się smutek, a nawet łzy. Nie chcieliśmy rozstawać się z kolegami. Na koniec jeszcze jedna niespodzianka – prezenty, każdy otrzymał coś dla siebie, również pracownicy Najwyższej Izby Kontroli otrzymał wspaniałe podarunki, które wykonali rodzice uczniów.

W Ośrodku tym, w dniach 23 lipca – 3 sierpnia 2012 r. pod opieką Pani Iwony Adamskiej oraz Pani Zuzanny Koniecznej wakacje spędzili: Aleksandra Jajko, Kamila Bigos, Paulina Heret, Magdalena Skrabalak, Emilia Kłak, Natalia Pawlikowska, Emilia Śmietana, Małgorzata Pelc, Paweł Wojtoń, Wiktor Wojtowicz, Michał Rychlicki, Dawid Lasek. Maciej Heret, Paweł Sieńczak, Karol Wojtoń, gościnnie Miłosz Konieczny.

Pragniemy podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do naszego wyjazdu, a w szczególności: Panu Jackowi Jezierskiemu - Prezesowi Najwyższej Izby Kontroli, Panu Markowi Chodkiewiczowi – Dyrektorowi Generalnemu Najwyższej Izby Kontroli, Pani Elżbiecie Grzędzińskiej – Dyrektorowi Biura Organizacyjnego Najwyższej Izby Kontroli, Panu Januszowi Smulskiemu – Kierownikowi Ośrodka Szkoleniowego Najwyższej Izby Kontroli w Goławicach, Pani Barbarze Balczan – pracownikowi Najwyższe Izby Kontroli, Pani Bożenie Anyszewskiej – Dyrektorowi Zespołu Szkół w Turzym Polu, która dała nam „kredyt zaufania” i wyraziła zgodę na nasz wyjazd.